משרד החוץ הצרפתי

Visite à Tunis du Vice-Consul Général d’Allemagne à Alger ; Tunis - Vichy – 21 et 24 Septembre 1942.

21 בספטמבר 1942 - האדמירל אסטבה, התושב הכללי בתוניס מדווח למשרד החוץ כי "מר שרצמן [...] כשהגיע לביקור בתוניס [...] נסע לארסנל סידי-עבדאללה שבביזרטה והזמין חמישה עובדים אלזסים לשיחה ומסר להם כי הוריהם שנותרו באלזס ביקשו מהם לחזור. חמשת העובדים [...] אישרו כולם כי אין להם הורים באלזס ולא רצו לעזוב את תוניסיה בה מקום חייהם".

24 בספטמבר 1942 - איגרת מהמחלקה הפוליטית אפריקה-לבנט ל"שירות שביתת הנשק" המעבירה המידע הנ"ל.

Visite à Tunis du Consul Général d’Allemagne à Alger ; Tunis – 17 Juillet 1942.

17 ביולי 1942 - האדמירל אסטבה, התושב הכללי בתוניס מדווח על הביקור שערך אליו מר פפייפר, הקונסול הכללי של גרמניה באלג'יר. הוא ציין כי הקונסול רוצה לראות את "כל הרשויות וכל המנהלים וראשי השירותים", אך הוא גרם לו להבין שזה לא אפשרי. מר פפייפר "אמר לי כי לאחר שבילה 4 שנים ברוסיה, הוא מכיר היטב את הבולשביקים וכי על אירופה להתאחד נגדם להצלת הציוויליזציה הנוצרית." הוא "התעקש על נקודה אחרונה זו : הנצרות מאוימת על ידי הסובייטים והתקווה היחידה שלנו להוציא אותה ממיזתם היא המאבק חסר הרחמים נגד הרוסים".

Relations téléphoniques des Missions Diplomatiques et des Consulats ; Vichy – 10 Mars 1942.

10 במרץ 1942 - איגרת זו מסווגת סודי קובעת את הכללים המסדירים את היחסים הטלפוניים בין נציגויות דיפלומטיות וקונסוליות של מעצמות זרות בצרפת. הוא מגדיר את הכללים לשימוש בטלפון. זה נוגע ל"תקשורת הפנימית - אזור לא כבוש", "התקשורת באירופה - יחסים בין האזור הלא כבוש לשוויץ, ספרד ופורטוגל". התקשורת חייבת להיות בצרפתית, למעט יוצאים מהכלל. ביחסים בין האזור הכבוש לאזור הלא כבוש ולהיפך, ניתן לבצע תקשורת בשפה הלאומית של הנציגות הנדונה.

Relations télégraphiques des Missions Diplomatiques et des Consulats ; Vichy – 10 Mars 1942.

10 במרץ 1942 - איגרת זו מסווגת סודי קובעת את הכללים המסדירים את היחסים הטלגרפיים של נציגויות דיפלומטיות וקונסוליות של מעצמות זרות בצרפת. זה נוגע ל"תקשורת הפנימית" ול"תקשורת הבינלאומית", ומגדיר את הכללים לכתיבת מברקים בשפה ברורה (צרפתית, אנגלית, גרמנית וכו' לפי המקרה), או בשפה סודית. הוא גם מציין את הפיקוח עליו להיות כפופים, אם רלוונטי.

Service télégraphique et téléphonique ; Vichy – 13 Avril 1942.

13 באפריל 1942 - משרד החוץ בווישי מעביר למנהלת-משנה אפריקה ולבנט את הפרוטוקול (איגרת המסווגת סודית) מהוועידה הבין-משרדית מה- 24 בפברואר 1942 המגדירה את הסמכויות שהוענקו במונחים של טלגרף וטלפון לנציגויות דיפלומטיות וקונסוליות של מעצמות זרות בצרפת. מדובר בתקשורת מאזור כבוש לאזור לא כבוש ולהיפך, בשפה ברורה, בשפה סודית, ברשאות שניתנו על ידי הכוח הכובש, והגשה לוועדת פיקוח.

Représentation des intérêts de l’Allemagne par la Suède ; Vichy – non daté.

באיגרת ממשרד החוץ עולה כי הנציגות השבדית הודיעה לה כי בשל הקמת נציגות הרייך בווישי, מרסיי, אלג'יר וסייגון, הרשויות השוודיות מפסיקות לייצג ולהגן על האינטרסים שלה בצרפת הלא כבושה, בתוניסיה, אלג'יריה ואינדוניסיה, מ- 3 במרץ 1942.

Circonscription du Consulat d’Allemagne à Alger ; Vichy -Tunis 7 au 20 février 1942.

7  בפברואר 1942 - מזכיר המדינה מר בנוסט-מכין מקבל פתק מהשגרירות הגרמנית בפריס, המצביע על כך שממשלת הרייך החליטה לכלול במחוז סמכות של הקונסוליה הכללית הגרמנית באלג'יר, את אלג'יריה ואת פרוטקטורט טוניסיה. היא מבקשת מממשלת צרפת להודיע ​​על החלטה זו לרשויות המוסמכות ולאשר קבלת הודעה זו.

Poste de Police de Djerba – Rapports : passage de membres de la C.I.A. – 28-30 Juillet 1941.

28-30 ביולי 1941 - דיווחים אלה ממפקד חטיבת המשטרה מתייחסים לביקורים באי של סגן הקונסול האמריקני וחבר ב- CIA (ועדת שביתת הנשק האיטלקית). הם מפרטים בפירוט רב את מקום הימצאו של מר וודרוף, ומי הם האנשים שפגש.

הגעתם מתוארת כדלקמן : "הם היו בבגדים אזרחיים ותפסו את מקומם במכונית Libya-T N ° 3416, שאיטלקי גם בלבוש אזרחי נהג בה". עזיבתו של סגן הקונסול כך : "בעת היציאה הוא היה לבוש במכנסי חאקי וחולצת פולו, כתום ובעת חזרתו הוא עדיין לבש מכנסי חאקי ...".

Archives Diplomatiques du Ministère des Affaires étrangères Paris - Guerre 1939-1945 Vichy : Tunisie Série P 10 (18/06/1940 à 08/12/1942).

טוניסיה - סגל קונסולרי זר, כללי - 18 ביוני 1940 עד 8 בדצמבר 1942. תוכן הקובץ ורשימת תיקי המשנה

1-  קונסוליה בריטית.

2-  קונסוליית בלגיה.

3-  קונסוליה ספרדית.

4-  משרדים בלגיים, פולניים וכו '.

5-  קונסוליה גרמנית.

6-  קונסוליית ארצות הברית.

7-  קונסוליה איטלקית.

תיבה 3; תיקיה 1

כותרת הקובץ מספר 1:

-  סגל קונסולרי זר

-  ייצוגים דיפלומטיים

-  יחסי טלגרף וטלפון של נציגות דיפלומטית וקונסולרית.