Emeutes de constantine 1934

Rapport au sujet de l'antisémitisme en milieux musulmans, Constantine, 23 mars 1942

דו"ח זה מסמן תסיסה אנטישמית אפשרית המתוכננת ליום שני, 23 במרץ. המרכז למידע ולמחקרים של קונסטנטינוס מדגיש כי אין סיסמה מסתובבת בעיר שמטרתה לארגן הפרות סדר או מעשי טבח בקרב האוכלוסייה היהודית. אכן יש גל של אנטישמיות באוכלוסייה המוסלמית. הסיבה תהיה סגירה מאסיבית של כשלושים בתי קפה המנוהלים על ידי יהודים שאינם אזרחי צרפת. עם זאת, גם הקהל המוסלמי היה מרוצה מהצעדים שננקטו נגד היהודים. האחרונים מודאגים מאוד ויעשו הכל כדי להימנע מפרובוקציות.

Rapport sur l'activité du docteur Loufrani, Alger, 2 avril 1943

דו"ח זה נשלח למנהל הקבינט של שגריר צרפת, למושל הכללי של אלג'יריה, למנהל העניינים המוסלמים והשטחים הדרומיים במרכזי המידע והלימוד באלג'יר, אורן וקונסטנטין. הוא מורכב משני עמודים (העמוד הראשון אינו קריא) המסכם את פעילויותיו של דוקטור לופראני. אנו יכולים לקרוא את שמות האנשים השונים שהשתתפו באחת הפגישות של ד"ר לופראני, כמו גם סיכום נאומיהם. זו בעיקר שאלת חזרתו של המשטר הרפובליקני, האמנציפציה החברתית של היליד, נאומו של הגנרל ז'ירו וקטע "ישראל העובד בהד, והמוסלמי בדם"; וסוגיית השחרור של מסאלי.
 

תמצית מתוך "La Lutte Sociale" על פלסטין, 15 באוקטובר 1938

קדדור בלכאים מתרומם נגד הדיכוי העקוב-מדם של האימפריאליזם האנגלי נגד ערביי פלסטין. הוא מאשים את ה"Amitiés Latines",  "Amitiés françaises", להפעיל מדיניות פלילית של חלוקה באלג'יריה, של התנגדות המוסלמים ליהודים. הוא מוסיף: "המאבק אינו עוד בפלסטין בין ערבים ויהודים, המאבק הוא בין העם הערבי הפלסטיני ו והאימפריאליזם האנגלי והציונות".

 

Rapport concernant le discours de Bendadis lors d'une réunion de la LICA

נאומו של בנבאדיס מדגיש את חשיבות ההתלהבות והתמיכה מפעולות ה- LICA, בה הוא מאשר את סולידריותו. הוא נזכר בגאווה בעבודה שביצעו השמים, בני אברהם וישמעאל. הוא רומז לאירועים הכואבים של 5 באוגוסט. הוא מוסיף כי מוסלמי טוב אינו יכול להיות אנטי-יהודי, משום שתורת האסלאם כופה על כל חסידיו את כבוד שכנתם לכל גזע או דת שהוא שייך.

Rapport concernant les conférences de Bernard Lecache

ברנרד לקאש נלחם בעד התקרבות כל הצרפתים ללא הבחנה בין גזע או דת, בפרט בין יהודים למוסלמים. יש הסבורים כי הגוש היהודי-מוסלמי הזה נוצר במטרה "לפגוע בוקרה הצרפתית". ברנרד לקאש עונה "זה מעליב את כל ההרוגים המוסלמים ואת כל ההרוגים היהודים שישנים בבתי העלמין הצבאיים של הסום בווג' [...]. שייח אל אוקבי מצטער בנאום על אירועי קונסטנטין.
 

Rapport du Commissaire Costes concernant un meeting de la Ligue internationale contre l'antisémitisme (LICA), Alger, 24 mai 1937

דו"ח זה הוא תיאור של ישיבת LICA, בנוחכות מוסלמים רבים. נאומי הדוברים מסוכמים: חריפות הבעיה הילידית, הגנת פרויקט ויולט על ידי ה- LICA, מאבקן של המפלגות הפוליטיות השונות נגד אנטישמיות ופשיזם, תורת הגזעים, ידידות יהודית-ערבית.

 

Rapport mensuel sur l'activité indigène dans le Département d'Alger, mai 1940

הדו"ח סוקר את אירועי מאי 1940 של הפעילות הפוליטית של מוסלמים נבחרים, עולמא רפורמיסטיים, מפלגת העם האלג'ירית וכו '. יש גם מידע על צעירי הקונגרס המוסלמי האלג'יראי, פעולות המפלגות האירופיות על הילידים, העובדים הילידים והשאלה הכלכלית.

האירוע בו יליד שעוטר ע"י הצבא, הותיר טעם של מרירות בקרב ווטרנים מוסלמים. "פרשה זו היא סימפטומטית לעוינות הקיימת בכל חוגי הילידים נגד יהודים". "ההאשמות, בין אם מבוססות ובין אם לא, על ספקולציות שהושמעו לעיתים קרובות נגד יהודים" עשויות להחמיר את המצב.

מאמר מתוך העיתון לה דפש דה קונסטנטין על המצב במגרב - 10.02.1935

מאמר מתוך העיתון לה דפש דה קונסטנטין (La Dépêche de Constantine) על המצב הסכסוך השורר במגרב בין הקהילות השונות: הקהילה המוסלמית, הקהילה היהודית וזו של המתנחלים הצרפתיים.

המאמר מתאר את המצב הפוליטי, הכלכלי והחברתי של המגרב על ידי גינוי הפגמים בפוליטיקה הצרפתית והלאומנות הערבית הגוברת במרוקו, באלג'יריה ובתוניסיה.