Commune mixte

Rapport sur les partis politiques à Aïn-M'lila, Constantine, 21 juillet 1942

דו"ח זה מציין מספר פרטי מידע:

1/ המפלגות הפוליטיות אינן קיימות בשטחה של איינ-מ'לילה ואין פעילות של המפלגות הוותיקות.

2/ לגיון הלוחמים הצרפתי אסף את כל חברי הקבוצות השונות תחת נשיאותו של מר ארנו גבריאל.

3/ תנועת הנוער היחידה שקיימת היא זו של צוערים וצוערים שפועלת בתוך ה-LFC

4/ חברת Compagnons de France בברטו פורקה לאחרונה והחבריה נשלחו לרואיבה.
 

 

Rapport du préfet d'Alger adressé aux adminisrateurs du département de Constantine, aux Secrétaires Généraux et Sous-Préfets, au sujet des observations générales du département, Février 1940

הדו"ח הצפוף הזה מספק מידע רב הנוגע למצב הכללי של מחלקת קונסטנטין. הנציב מדגיש את הקשיים של המחסור ביבול, הדלק, אי הוודאות של האירועים באירופה אך גם, הפקפוק בסמכות הרשויות הציבוריות והאמצעים המומלצים להתגבר על תשאול זה ולעזור לילידים.

 

Rapport confidentiel au sujet de la population indigène et des mesures que voudrait prendre l'administration, Sidi-Bel-Abbes, 28 février 1942

דו"ח זה נוגע לדאגת הרשויות הציבוריות מיחסם של המתנחלים המתלוננים על עצלות הפועלים החקלאיים. הממשל חושש ששימוש מופרז בסמכותו הוא לרעת האזרחים המוסלמים.
 

קטע מעיתון, "מינוי המפקח של שכונות מעורבות באלג'יריה , La Dépêche algérienne, בדצמבר 1941

יוג'ין בטיסטיני המזכיר הכללי לענייני מוסלמים מונה למפקח של שכונות מעורבות באלג'יריה על ידי המושל הכללי של אלג'יריה.

שכונה מעורבת - Commune mixte בצרפתית היא שכונה מנוהלת בעובדי מדינה גם צרפתים וגם ערבים (ילידים) וגם יהודים.

 

 

 

 

Lettre du gouverneur générale de l'Algérie au Préfet au sujet des problèmes économiques touchant la population musulmane, 20 juillet 1942

מסמך זה מזכיר את המשבר הנוכחי אשר אינו מאפשר עוד לאוכלוסייה המוסלמית להבטיח את השפע שהיה קיים קודם לכן. הטקסט מדגיש את החשיבות של שמירה על הבריאות המוסרית של האוכלוסיות התלויה בתנאים הכלכליים. לשם כך, על המנהל ועוזריו לדאוג להאכלה וללבוש של האוכלוסיות, ובכך סמכותן תתחזק.
 

Renseignement au sujet des indigènes israélites algériens, Constantine, 24 juin 1941

דו"ח מספק מידע על: 

1. ההודעה על הכרזת המלחמה על גרמניה על רוסיה התקבלה היטב בחוגי יהודים המקומיים, הסבורים כי צבאות גרמניה יוכו על ידי צבאות רוסיה.

2. מודיעיני המרכז למידע ולימוד טוענים כי תעמולה לאומנית (אלג'יראית) מורגשת בקרב היהודים. הם אומרים למוסלמים: "אנחנו נמצאים במדינה הזאת מאות שנים. הרבה יותר מהצרפתים, אנחנו קרובים אליך. חוץ מזה, לא כולנו צאצאי בני שם [...]".